Dwudniowa wycieczka do Sandomierza i Kazimierza Dolnego

Odsłony: 134

29 października z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego młodzież naszej szkoły udała się na dwudniową wycieczkę w malownicze tereny Sandomierza i Kazimierza Dolnego. Zwiedzanie  jednego z najstarszych polskich miast z ponad tysiącletnią historią, położonego na nadwiślańskiej skarpie rozpoczęliśmy od bramy opatowskiej, z której rozciąga się malowniczy widok na miasto, Wisłę i okoliczne sady. Zobaczyliśmy tajemnicze podziemia miasta, wysłuchaliśmy fascynujące legendy, mieliśmy okazję spotkać średniowiecznego rycerza, który z zapałem i humorem przedstawił życie rycerzy.

Mogliśmy przymierzyć rycerskie zbroje, wziąć do ręki średniowieczną broń, o której dowiedzieliśmy się dużo ciekawych historii.  Spacerowaliśmy po uroczym brukowanym rynku, po  którym Ojciec Mateusz w swej sutannie jeździ na rowerze i rozwiązuje kryminalne zagadki.

Pogoda , jak na  koniec października była cudowna, dzięki temu mogliśmy spacerować wąwozami lessowymi i karmić się urokami złotej polskiej jesieni. Zwiedzanie Sandomierza zakończyliśmy  na zamku, w którym mieści  się muzeum okręgowe. Zobaczyliśmy między innymi piękną biżuterię wyrabianą z krzemienia, dawną wieś sandomierską, kolekcję ludowej rzeźby sakralnej, srebrne naczynia.

Nocowaliśmy w pięknej willi otoczonej sadami  położonej o kilka kilometrów od Sandomierza. Młodzież zorganizowała sobie bardzo przyjemny wieczór przy muzyce, tańcach, grach, rozmowach. Na drugi dzień po śniadaniu udaliśmy się do Kazimierza Dolnego, bardzo uroczego miasta uważanego za perłę polskiego renesansu. Dzień ten był pełen wędrówek po wąwozach kazimierskich, wspinaczek miedzy innymi na Górę Trzech Krzyży, z której rozpościera się cudowna panorama na miasteczko i Wisłę. Udaliśmy się do ruin zamku a na zakończenie spacerowaliśmy  po kazimierskim ryneczku.

W drodze powrotnej udaliśmy się do miejscowości Ujazd, w której znajdują się niesamowite ruiny zamku jednego z największych w Europie - Krzyżtoporu.  XVII wieczne ruiny zaskoczyły nas swoją astronomiczną wielkością i  stylem.

Wycieczka była bardzo udana, młodzież zadowolona, cieszymy się, że mogliśmy wziąć w niej udział, nakarmić się cudownymi krajobrazami i  zobaczyć  budowle średniowiecznej, renesansowej i barokowej architektury.