Samorząd

Odsłony: 11192

Regulamin TURNIEJU KLAS  Marzec 2018 r

  

  1. Karaoke ( piosenki polskie ) piosenkę można wykonać w duecie klasowym

              Ocenie podlega:

            - ogólna charakterystyka wykonawcy na scenie ( gesty, mowa ciała,    jakość wykonania itp.)

            - zgodność z oryginałem

            - wrażenie artystyczne

 Każdy członek jury przyznaje od 1 do 5 pkt max. 30pkt.

 Lista piosenek

Sylwia Grzeszczak - Tamta dziewczyna
Igor Herbut Wkręceni -- nie ufaj mi
Kasia Popowska - Przyjdzie Taki Dzień
Enej - Zbudujemy Dom
Dawid Podsiadło - W Dobra Stronę
Natalia Nykiel - Bądź Duży
Sarsa - Naucz Mnie
Sylwia Grzeszczak - Księżniczka
Sylwia Grzeszczak - Karuzela
Ewa Farna - Znak
Alexandra Burke - Hallelujah - wersja po polsku
Patty - (Zabiłeś tę miłość) Nie ma nas
Ewelina Lisowska - Nieodporny rozum
Akcent - Przekorny los
Liber i Mateusz Mijal - Winny
Mateusz Mijal - Niech się ludzie śmieją
Enej - Kamień z napisem LOVE
Pectus - Barcelona
Akcent - Przez Twe Oczy Zielone

  1. Skecz o dowolnej tematyce( czas prezentacji nie może przekraczać 10 minut)

               Ocenie podlega:

          - pomysłowość,   gra aktorska,  kostiumy, ogólne wrażenie, wkład pracy, wykorzystanie rekwizytów,  humor

 Każdy członek jury przyznaje od 1 do 5 pkt max. 30 pkt

 

 3. Moda recyklingowa

 Uczniowie prezentują stroje samodzielnie   wykonane z materiałów recyklingowych,   prowadzący prezentuje modeli, wyjaśnia  z jakich materiałów wykonano kreację i na jaką okazję

Ocenie podlega:

- zgodność z tematem, pomysłowość, ogólne wrażenie, oprawa muzyczna, sposób poruszania, humor, oprawa muzyczna

 Każdy członek jury przyznaje od 1 do 5 pkt max 30 pkt

 

 

  1. Konkurencja sportowa dwubój

W tej konkurencji  można uzyskać max. 12 pkt

podbijanie piłki siatkowej

kapkowanie piłki nożnej

 

W każdej konkurencji można uzyskać 6 pkt ( liczba punktów zależy od ilości podbitych piłek)

 

 

  1. Elektrośmieci

Zbiórka zużytego sprzętu elektrycznego trwa do 20 marca ( wtorek)

Zużyty sprzęt należy przynosić na starą siłownię, (elektrośmieci trzeba podpisać  markerem, zaznaczyć), aby można było ocenić ilość przyniesionego sprzętu przez poszczególne klasy.

 

W tej konkurencji można uzyskać max. 15 pkt

 

  1. Pudełko niespodzianek

Jeden przedstawiciel z klasy z zawiązanym oczami, na podstawie zmysłu dotyku określa nazwę przedmiotu, który znajduje się w pudełku. Jeżeli prawidłowo odpowie i nazwie przedmiot klasa otrzymuje 5 pkt.

 

W Turnieju Klas z wszystkich konkurencji można uzyskać maksymalnie  122 pkt.   Regulamin zabrania propagowania treści rasistowskich, szerzenia nietolerancji, uchybiania godności drugiego człowieka. Za wszelkie przejawy demoralizacji, ( wulgarne słowa, wskazywanie niewłaściwych postaw i zachowań uczestnikom grozi dyskwalifikacja).

  

 

 


TURNIEJ KLAS obchodzony w pierwszy dzień wiosny swoją tradycją sięga już trzydziestu lat.  Jest to dzień, w którym młodzież naszej szkoły rywalizuje w różnych dyscyplinach i prezentuje swoje talenty. W tym roku w turnieju wzięło udział pięć klas: I TM, I TŁ, II TM, II TŁ oraz III TŁ. Młodzież rywalizowała w następujących konkurencjach: skecz o dowolnej tematyce; układ taneczny; prezentacja zawodu, którego się uczę; bieg z piłeczką tenisową na czas; zbiórka makulatury. W skład jury weszło czterech nauczycieli ( pani Małgorzata Kmiecik, pani Małgorzata Jop, pani Mirosława Wójcik, pan Andrzej Jedziniak) oraz najlepsza uczennica w szkole stypendystka Premiera Rady Ministrów- Magdalena Święch. W rywalizacji najlepsi okazali się uczniowie klasy II TM  ( wychowankowie pani Moniki Sieradzkiej- Łukowicz) zapaleni do walki obrońcy tytułu sprzed roku, którzy we wszystkich konkurencjach zdobyli 124 punkty. II miejsce zajęli uczniowie  klasy III TŻ  ( wychowankowie pani Agnieszki Płaziak) z wynikiem 109 punktów.  Na III miejscu z różnicą jednego punktu uplasowali się uczniowie klasy I Tł ( wychowankowie pani Margarety Stelmach).  IV miejsce z wynikiem 100 punktów zajęli  uczniowie klasy II TŁ ( wychowankowie pani Doroty Machaj), natomiast V miejsce z wynikiem 74 punktów zajęli wychowankowie pana Jacka Berrahala – uczniowie klasy I TMi AR.  Nagrody dla indywidualności Turnieju Klas po raz pierwszy w tym roku otrzymało dwóch uczniów: Klaudia Michońska – III TŻ oraz Wojciech Zastawny II TM. Wszystkim serdecznie gratulujemy i dziękujemy za wzięcie udziału w tym tradycyjnym, wesołym szkolnym wydarzeniu.

Małgorzata Augustyn

Foto Chodór Sławomir  i Grzegorz Kolbusz

Zobacz zdjęcia


Regulamin TURNIEJU KLAS 2017

  1. 1. Organizatorem Turnieju Klas jest Samorząd Uczniowski Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Brzostku. Turniej odbywa się na sali gimnastycznej naszego Zespołu w pierwszym dniu kalendarzowej wiosny 21 marca w tzw. „ dniu wagarowicza”.
  2. 2. W turnieju biorą  udział wszystkie klasy, wyłączając klasy programowo najwyższe.
  3. 3. Turniej prowadzą przedstawiciele klas maturalnych.
  4. 4. Organizator ustala następujące konkurencje:

a) Zbiórka makulatury

b) Skecz o dowolnej tematyce

c) Układ taneczny

d) Projekt –„ Zadbaj o swoją klasę”

e) Promocja zawodu, którego się uczę

f) Konkurencja sportowa.

 

Za każdą z konkurencji klasa może otrzymać od 0- 25 pkt.  Punkty przyznawane są przez pięcioosobową komisję w sposób ustalony dla każdej konkurencji. W skład komisji wchodzi czterech przedstawicieli Rady Pedagogicznej oraz przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego ( uczeń klasy maturalnej).

 

  1. 5. Punktowanie konkurencji:

 

a) zbiórka makulatury: konkurencja polega na zebraniu największej ilości makulatury przez poszczególne klasy. Uczniowie mogą gromadzić makulaturę do dnia 20 marca , w którym odbędzie się komisyjne ważenie. O kolejności zdecyduje łączna masa zebranej makulatury. O liczbie przyznanych punktów w tej konkurencji zadecyduje ilość klas biorących udział w Turnieju.

 

b) Skecz o dowolnej tematyce (skecz nie może trwać dłużej niż 10 min. Ocenie podlega pomysłowość , dekoracja, humor, gra aktorska, stroje, wkład pracy)

 

c) Układ taneczny ( dowolny taniec, w którym liczba uczestników nie może być mniejsza niż 6 osób. Ocenie podlega: pomysłowość , synchronizacja ruchów, wykonanie, ogólne wrażenie, stroje, układ taneczny)

 

d) Projekt- „ Zadbaj o swoją klasę” (w tej konkurencji klasy wybierają sale lekcyjne, w których  zadbają o ich estetykę  i ogólny wygląd : gazetki ścienne, dekoracje, wystawy itp.) Jury przed turniejem dokona przeglądu  zgłoszonych przez uczestników sal i ustali punktację.

 

e) Promocja zawodu, którego się uczę. ( W tej konkurencji uczniowie poszczególnych kierunków kształcenia zaprezentują swój zawód :punktacji podlega: pomysł, stroje, przygotowane rekwizyty, wyroby , ogólne wrażenie, hasła promujące kierunek kształcenia, sposób prezentacji)

 

f) Konkurencja sportowa : podbijanie piłeczki na rakiecie tenisa stołowego- 1 uczestnik z każdej klasy (punktacji podlega czas podbijania piłeczki, konkurencja kończy się dla zawodnika w chwili upadnięcia piłki na podłogę)

 

 

Żadna wypowiedź, gest, tekst muzyczny, kostium czy rekwizyt stosowane w czasie konkurencji Turnieju Klas nie mogą służyć propagowaniu przemocy, nietolerancji i innych zjawisk patologicznych. W przypadku stwierdzenia takiego naruszenia komisja jest uprawniona do odpowiedniego zmniejszenia liczby punktów za poszczególne konkurencje, nie przyznawania punktów za konkurencję bądź dyskwalifikacji klasy we wszystkich konkurencjach.

 


 

Nowy Samorząd Uczniowski

Społeczność szkolna wybrała nowych przedstawicieli do Samorządu Uczniowskiego. Wybory odbyły się 19 września 2016r. Na przewodniczącego szkoły kandydowali następujący uczniowie: Wojciech Zastawny, Kinga Pruchnik, Weronika Stawarz, Dominik Chodur,  Łukasz Tragarz oraz Julia Żygłowicz. W tajnym głosowaniu najwięcej głosów uzyskał – Wojciech Zastawny- uczeń klasy II TM, który został przewodniczącym szkoły. Na zastępcę wybrano Dominika Chodura- ucznia klasy III TM, natomiast sekretarzem (doradcą przewodniczącego) została Kinga Pruchnik – uczennica klasy III TAK. Kadencja nowo wybranego samorządu będzie trwać dwa lata. Gratulujemy zwycięzcom i liczymy na ciekawe pomysły i zapał do pracy.

Przewodniczący – Wojciech Zastawny

Zastępca przewodniczącego- Dominik Chodur

Doradca przewodniczącego- Kinga Pruchnik

 


 

CEREMONIAŁ POCZTU SZTANDAROWEGO W Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Brzostku.

Pełnienie służby sztandarowego i osób asystujących jest jedną z najzaszczytniejszych funkcji w karierze uczniowskiej.

Sztandar szkoły.

  1. Sztandar Szkolny dla społeczności szkolnej jest symbolem Polski - Narodu - Ziemi, symbolem Małej Ojczyzny jaką jest szkoła i jej najbliższe środowisko. Uroczystości z udziałem sztandaru wymagają powagi zachowania, a przechowywanie, transport i przygotowanie sztandaru do prezencji, właściwych postaw jego poszanowania.
  2. Sztandar jest przechowywany na terenie szkoły w zamkniętej gablocie. W tej samej gablocie znajdują się insygnia pocztu sztandarowego.
  3. Uczestnictwo w poczcie sztandarowym to najbardziej honorowa funkcja uczniowska w szkole, dlatego w jego składzie winni znajdować się uczniowie o nienagannej postawie i godni takiego zaszczytu.

Insygnia pocztu sztandarowego

- biało-czerwone szarfy przewieszone przez prawe ramię, zwrócone białym kolorem w stronę kołnierza, spięte na wysokości lewego biodra,

- białe rękawiczki.

Uwaga: Kołnierz ani nic innego nie może zasłaniać biało-czerwonej szarfy.

 

Ubiór pocztu sztandarowego Chorąży:

- ciemny garnitur, ciemna peleryna, biała koszula i krawat,

Dowódca i Asysta:

-  białe bluzki , czarne spódnice, ciemne peleryny.

Uwaga: Gdy uroczystości z udziałem pocztu odbywają się na zewnątrz budynku w trudnych warunkach pogodowych, dopuszczalny jest inny taktowny strój. W przypadku, gdy poczet uczestniczy w uroczystościach pogrzebowych lub gdy ogłoszono żałobę narodową, sztandar udekorowany jest  czarnym kirem.

Sposób udekorowania kirem

Wstęga czarnej materii zaczynająca się w lewym górnym rogu, a kończąca w połowie dolnej czerwonej materii flagi, czyli na długości trzech czwartych płachty naszego sztandaru.

Udział sztandaru w uroczystościach:

- Rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego.

- Uroczystości rocznicowe: Konstytucji 3 Maja i Odzyskania Niepodległości.

- Ceremonia ślubowania klas pierwszych.

- Święto szkoły 3 października

- Uroczyste Msze św.

- Powitanie szczególnych gości odwiedzających szkołę.

- Na zaproszenie do obchodów w szkołach, zwłaszcza Rodziny Szkół im. Jana Pawła II

Ceremoniał wejścia pocztu sztandarowego na uroczystości szkolne:

W czasie wprowadzenia sztandaru wszyscy zebrani  pozostają w pozycji stojącej.  Prowadzący- przewodniczący Samorządu Uczniowskiego podaje komendy: Baczność!  Sztandar Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Brzostku wprowadzić! Podczas wyprowadzania sztandaru z uroczystości szkolnych obowiązuje taka sama zasada, komendy podaje przewodniczący Samorządu Uczniowskiego: Baczność Sztandar Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Brzostku wprowadzić! Spocznij!

 


 

Otrzęsiny Klas Pierwszych

Wieloletnią tradycją naszego Zespołu Szkół są otrzęsiny pierwszoklasistów. W tym roku zorganizowano je w ostatnim tygodniu września.  Odpowiedzialni za to zadanie byli przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego. Uczniowie klas pierwszych musieli  wykonać kilka pełnych humoru zadań, wśród których były: bieg w workach, picie mleka przez rękawicę gumową, ubijanie piany, mycie zębów ketchupem oraz rozbijanie balonów wypełnionych mąką. Nagrodą dla zwycięzców poszczególnych zadań były cukierki oraz bloczki z „np” z wybranych przedmiotów. Otrzęsiny odbyły się w atmosferze zabawy, żartu, śmiechu…

M. Augustyn, fot. Grzegorz Kolbusz