Wybieram Trzeźwość

6 kwietnia 2011 roku w Zespole Szkół nr 1 im. Jana Pawła II w Dębicy odbyło się podsumowanie XVII Międzyszkolnego Konkursu „Wybieram Trzeźwość”.

W konkursie brało udział 117 uczestników, uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych powiatu dębickiego i ropczycko – sędziszowskiego; w kategoriach :

  • praca literacka – 25 osób
  • praca plastyczna – 67 osób
  • prezentacja multimedialna – 25 osób   

Z naszej szkoły na konkurs zostały przesłane 4 prace plastyczne wykonane przez Annę Strzelczyk, Sylwię Szczepanik z kl. I TŻ „b”, Dorotę Nowicką z kl. III TŻ „b”’ Jarosława Jedziniaka z kl. I ZS;  prezentacja multimedialna autorstwa Bożeny Serwatki z kl. III TŻ „b” oraz 2  prace literackie napisane przez Katarzynę Bielańską z kl. II TŻ „a” i Ewelinę Komisarz z kl. I TŻ „b”  .

Jury konkursu wyróżniło uczennice naszej szkoły przyznając Bożenie Serwatce III miejsce w kategorii prezentacja multimedialna oraz Ewelinie Komisarz III miejsce w kategorii literackiej. Gratulujemy naszym uczennicom i życzymy kolejnych sukcesów!

Sprawozdanie ze szkolnego konkursu „SZKOLNE TALENTY POD LUPĄ”

W dniu 31 marca 2011 odbył się szkolny konkurs SZKOLNE TALENTY POD LUPĄ”, do którego mogli przystąpić wszyscy chętni uczniowie.

Do konkursu zgłosiło się 7 uczestników indywidualnych.

1.       Górka Karolina

2.       Rachwał Michał

3.       Błaszczyk Anna

4.       Jedziniak Jarosław

5.       Gierut Łucja

6.       Andżelika Krawczyk

7.       Bielańska Katarzyna

Oto zwycięzcy konkursu:

I miejsce - Górka Karolina i Rachwał Michał

II miejsce – Błaszczyk Anna

III miejsce – Jedziniak Jarosław

Wyróżnienie – Andżelika Krawczyk i Katarzyna Bielańska

Dni otwarte szkoły

Dzień otwarty szkoły odbył się w tym roku 8 kwietnia. W tym dniu przybyli do nas gimnazjaliści z sąsiednich miejscowości – Brzostku, Januszkowic i Siedlisk wraz z opiekunami. Program imprezy przedstawiał się następująco:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Prezentacja szkoły przez uczniów, która zawierała opis praktyk i działalność Samorządu Uczniowskiego.

2. Po prezentacji odbyły się występy najlepszych zespołów z Turnieju Klas – skecz pt. „Wywiadówka” zaprezentowała klasa  ITM, układ taneczny klasa  ITŻa, a piosenkę klasa ILU.

3. Następnie po występach na Sali gimnastycznej gimnazjaliści mogli zobaczyć wystawę „Z życia szkoły” przygotowaną przez panią Teresę Młyniec i panią Danutę Wójcik.

4. Uczniowie gimnazjum mogli również poczęstować się ciasteczkami upieczonymi przez naszych uczniów,

5. Po degustacji kolejnym punktem dnia otwartego była prezentacja działalności szkoły przygotowana przez zespól nauczycieli w składzie:

  • A. Hudyma – konkursy i wycieczki
  • M. Jop – praca uczniów z wychowawcą
  • J. Berrahal – gazeta szkolna „plotka”, pracownia informatyczna
  • T. Młyniec – biblioteka, centrum multimedialne
  • J. Słupek – zajęcia praktyczne – szkoła i warsztaty szkole

Dzień  ten przebiegł w miłej atmosferze. Mamy nadzieję, że z większością gimnazjalistów spotkamy się w naszej szkole 1 września.

Zobacz zdjęcia

Sprawozdanie z okręgowego szczebla Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Rolniczych w 2011 roku.

W dniu 2011-04-15 w Kijanach woj. lubelskie odbył się etap okręgowy XXXV  OWiUM. Naszą szkołę w bloku mechanizacji rolnictwa reprezentowali uczniowie klasy IV Technikum Mechanizacji Rolnictwa Berek Dariusz i Sołtys Kamil, a w bloku żywienia człowieka uczennica klasy IV Technikum Żywienia i Gospodarstwa Domowego Kołodziejczyk Katarzyna. Opiekunem z ramienia szkoły był Jerzy Słupek.

Olimpiada rozpoczęła się zebraniem ogólnym na sali gimnastycznej, skąd uczniowie po informacjach organizacyjnych udali się do poszczególnych sal z podziałem na bloki tematyczne i tam pisali test składający się z 60 pytań obejmujących zagadnienia teoretyczne z danego bloku, zasady bhp oraz pytania z podstaw przedsiębiorczości. Po części pisemnej była przerwa na obiad, a po obiedzie odbył się egzamin praktyczny.

W bloku mechanizacji rolnictwa egzamin praktyczny składał się z trzech zadań, a to:

  • przygotować siewnik rzędowy do pracy,
  • zweryfikować tuleję cylindrową,
  • omówić oznaczenia różnych opon.

W bloku żywienia egzamin składał się z czterech następujących zadań:

  • opisać zastosowanie różnych produktów w żywieniu,
  • sporządzić i ugotować makaron,
  • udekorować stół mając do dyspozycji zadane produkty,
  • rozpoznać różne rodzaje ziół podanych w formie suszu

Za część pisemną i praktyczną można było maksymalnie uzyskać po 60 pkt, czyli razem 120. W bloku mechanizacji Berek Dariusz uzyskał z teorii 47 pkt, z części praktycznej 40 pkt, razem 87 pkt i zajął 15-te miejsce. Sołtys Kamil uzyskał z teorii 37 pkt, z części praktycznej 47, łącznie 84 i zajął 22-gie miejsce. W bloku mechanizacji startowało łącznie 42 uczniów, najwięcej punktów – 105 – uzyskał uczeń z Iwonicza. W bloku żywienia Kołodziejczyk Katarzyna zdobyła 39 pkt z teorii i 49 z części praktycznej, łącznie 88 pkt. Najlepszy wynik to 106 pkt.

Zachęcam uczniów do samodzielnego poszerzania wiedzy i samokształcenia, gdyż daje to osobistą satysfakcję i podnosi samoocenę, a tym samym umożliwia osiąganie lepszych wyników w nauce.